måndag 1 juni 2009

Vardag - men fortsatt skönt ute

Idag har jag och Sixten varit ensamma igen. När vi hade lämnat Valter på dagis gick vi hem och åt mellis. Sedan blev Sixten trött och lade sig för en förmiddagslur. När han vaknade åt vi lunch och sedan gick vi till lekparken på Kvarnholmen. Sixten gungade, klättrade och åkte rutschkana.


Sixten gillar att gunga, precis som sin storebror


Mellan aktiviteterna drack vi lite juice i skuggan

På eftermiddagen hämtade vi Valter och vi stannade ute och lekte en lång stund i vår park med alla andra barn. När vi kom in behövde grabbarna bada innan vi åt en sen middag och tittade på TV.


Du tänker väl inte dricka badvattnet Valter?

4 kommentarer:

  1. Hej igen! Sixten ser helgonlik ut även idag! Han har ett religiöst ljus kring huvudet för det mesta. Han kommer bli något stort.

    Erik undrar om inte Valter ska få en docka man kan fylla med vatten och drämma till i magen så att huvudet far iväg? Det roade tydligen hans far tidigare.

    Den 13/6 spelar Manne i Vinterviken och vi tänkte på om Valter vill gå kanske?!

    Hej så länge/Reb och Erik

    SvaraRadera
  2. Den 13 och 14 juni kommer jag (Johan) att vara på kanothajk med Katrineholmsgänget. Jag vet inte om Anna har bestämt vad hon och grabbarna ska göra.

    SvaraRadera
  3. Inte kan jag väl tänka mig att vår gulliga lilla Valter, skulle komma på tanken att behandla sin docka på samma grymma sätt, som hans pappa gjorde, när han var liten, glatt påhejad av sin lillebror.Jag ser på badbilden att det är ganska mycket vatten i badkaret.Såg det ut som ett sjöslag på golvet, när badstunden var över eller...? Idag tisdag förmodar jag att ni inte har kunnat vara ute och njuta av våren på samma sätt, som de senaste dagarna. Här hemma är riktigt kallt och regnigt, men vi hoppas det blir bättre till helgen. Vi åker så fort styrelsemötet är över. Vi lääängtar sååå!
    Kram
    Mamma/Farmor/Svärmor

    SvaraRadera
  4. Hej, det är farfar.
    Jag vill bara säga att det känns som evigheter sedan vi träffades. jag ser fram emot lördag, då farmor och jag kommer upp till er.
    Reparation av sommarstugan pågår och ska väl vara klar till midsommar hoppas jag.
    Farfar

    SvaraRadera