onsdag 15 april 2009

Pappaträff i Finnboda

Idag hade vi besök här hemma av mina Pappalediga kompisar. Vi bjöd på spagetti och köttfärssås och det var uppskattat. Sixten var ganska reserverad till att börja med och klängde på mig hela tiden. Efter maten hade dock alla barn vant sig vid varann och de hade kul ihop.

Strax före tre tog vi med oss en fikakorg och gick ner till piren. På vägen gick jag och hämtade Valter på dagis. När vi satt och fikade kom Ålandsfärjan körande och alla barn tyckte det var spännande. Valter hade mycket att berätta om hur det är att åka färja för alla som ville höra på.

När vi gick hem såg Valter att de höll på att montera ner den stora lyftkranen som står nere på kajen. Både Valter och jag tycker att den är fin så vi tycker att det är synd att de tar bort den.
Den här båten har Valter åkt med en gång

1 kommentar:

  1. Ja visst är det tråkigt att de monterat ned den fina gamla kranen. Jag hoppas att de hade en bra orsak till att göra det eftersom den från början var bestämd att få stå kvar....

    SvaraRadera