måndag 11 maj 2009

Helgen + Sixtens första steg

I fredags var vi på en lekparksrunda på Söder tillsammans med Magnus och Emilia. Vi möttes i Hammarby sjöstad och tog färjan över till Söder. Väl där gick vi först till Blecktornsparken där vi lekte och fikade. Nästa stopp blev en restaurang där vi åt lunch (Valter var dock inte hungrig och åt en stor glass istället). När alla var mätta och belåtna gick vi till Nytorgsparken och lekte lite till. När Anna slutat kom hon och mötte oss och så gick vi till ett café och fikade.

Valter är modig i klätterställningarna

Valter och Sixten åker Jeep
I lördags var Johan, Therese, Nike och Jolin och hälsade på på förmiddagen. Det var kul och Valter och Nike hittade varann direkt trots att de inte ses så ofta nu för tiden. När de skulle åka ville Nike vara kvar så vi bestämde att hon kunde stanna och att Johan skulle hämta henne på kvällen. När vi gick ut för att leka mötte vi Frank och hans föräldrar. De var på väg ner till kajen för att flyga drake. Det tyckte vi lät spännande så vi följde med och tittade. Draken flög jättehögt i den friska vinden och Valter påpekade gång på gång att han inte nådde den.
Lagom till vi var klara kom Erik, Rebecca och Anna som åt middag hemma hos oss. När det var dags att lägga sig fick faster Anna äran att läsa för Valter. Det tyckte nog båda två var roligt för Valter övertalade Anna att fortsätta att läsa bok efter bok.
Söndagen började med kanonväder och vi gjorde matsäck och planerade ett besök på Skansen. När vi sedan gick ut började det regna men vi åkte ändå till Djurgården och tänkte att vi kunde gå på något museum om det höll i sig. Vi anlände till Djurgården samtidigt som solen och vi frågade därför Valter vad han helst ville göra. Ganska oväntat sade han då att han inte ville göra någonting så vi fick äta vår matsäck och åka hem igen.

Matsäcken blev utflyktens höjdpunkt
Idag gick Sixten två korta steg mellan sin dörr och mig. Det är första gången jag har sett att han släppt och gått utan stöd. Jag försökte såklart få honom att göra det igen när jag hade kameran redo men det gick inte.

1. Jag beundrar er som orkar hitta på så mycket aktiviteter. Sixten och Valter är verkligen lyckligt lottade som har såna påhittiga och engagerade föräldrar.
    Det värmde gott att höra att Valter ville att Anna skulle läsa saga för honom. Anna var så nöjd och glad efter sin Stockholmstripp. Nu är det snart helg igen. När vi uppvaktat Anna på fredag eftermiddag åker vi till landet. Det ska ju bli sol till helgen även om den riktiga sommarvärmen låter vänta på sig. Vi måste ut och titta till våra nyplanteringar(äppel- och plommonträd samt två vinbärsbuskar).Hoppas ni får en skön helg.