måndag 30 mars 2009

Första dagen med Pappa hemma

Idag har det varit byte hemma och här på bloggen. Från och med i dag är det jag (Johan) som har huvudansvar för grabbarna och familjens pressreleaser.


Valter ikädd New York presenter från Erik och Rebecca


Valter och Sixten framför sitt nya dagis, där de ska börja efter sommaren


Att gå till dagis tar tid. Det är mycket kul man kan hitta på på vägen


De första dagarna har vi inga större aktiviteter planerade. Jag ska försöka komma in i ett nytt tempo och forma lite rutiner som passar. Idag har vi lekt lite, varit och handlat och så lagade jag såklart middag till Anna när hon kom hem från jobbet. Det blev en riktigt god laxrätt, men det berodde nog mer på Annas förmåga att skriva en bra instruktion än min förmåga att laga mat. Vad det lider kommer jag nog att bli bättre. Jag ser fram emot att laga mina paradrätter som jag och Valter levde på förra gången jag var hemma. De är: Fläskpannkaka, Köttfärssås och Chili con Carne.

1 kommentar:

  1. Så roligt att du Johan tar över skrivandet efter Anna. Vi har verkligen blivit bortskämda med hennes inlägg och de mysiga och roliga bilderna på Valter och Sixten. Jag tycker det känns så bra att du får vara hemma hos dina små älsklingar under en längre tid. Anna kan ju också koppla av från hemmabestyren och veta att pojkarna har det bra fastän hon jobbar.
    Beträffande maten ser jag fram emot att få smaka en av dina "paradrätter". Det låter gott tycker jag. Vilken tur ni har som kommer att ha dagis alldeles inpå husknuten. Vet Valter om nu att han ska byta dagis? Vad tycker han om det?
    Apropå ingenting alls, har ni vaccinerat er mot TBE? Pappa och jag gjorde det i fredags.
    Snart är det lördag! Det ser vi fram emot.
    Kramar till er alla 4.
    Mamma

    SvaraRadera